Skip to main content

Wow! Wat een lanceringsweek om op terug te kijken! We lanceerden op 14 februari de Bosshardtjes, een heerlijk kaneelkoekje, vernoemd naar Majoor Bosshardt: oud heilssoldate van het Leger des Heils en in 2009 verkozen tot Grootste Amsterdammer aller tijden.

Het Bosshardtje is net als het Eberhardje een koekje met de boodschap: Zorg goed voor onze stad en voor elkaar. Met de opbrengsten van de Eberhardjes steunen we sociale projecten in de stad. Met de opbrengsten van de Bosshardtjes steunen we projecten van het Leger des Heils.

We hebben enorm veel aandacht gehad in de pers en sloten de week af met een liefdevol event. Want, nieuwe stappen móet je vieren met de mensen die het mede mogelijk maken.

Een overzicht van onze PR:

We begrepen dat ook NP2 TV ons heeft laten zien bij Regionaal Nieuws en ook bij Max kwamen we voorbij! Al deze communicatie draagt bij aan het succesvol neerzetten van de Bosshardtjes. Dank jullie wel! Op naar nog veel meer communicatie over ons project op deze wijze. Zonder grote marketingbudgetten, maar wél met heel veel verbinding!

Netwerk bijeenkomst

Op vrijdag 16 februari sloten we de week feestelijk af in het Majoor Bosshardthuis. Gert verwelkomde ons namens het Leger des Heils in de prachtige bezoekersruimte.

Ineke nam de microfoon over en vertelde over de bijzondere en toch voor de hand liggende stap die we maakten van de Eberhardjes en de Bosshardtjes. Ze benadrukte het belang van samenwerking, het doen groeien van onze sociale beweging en de droom om met elkaar een voorbeeld te zijn voor de rest van de wereld (wij dromen graag groot ;-)!)

Résalieke leidde vervolgens een kort inhoudelijk programma in om aandacht te schenken aan dat wat mensen en bedrijven drijft om ‘goed te doen’ en hoe onze koekjes daarbij helpen. Wij willen op een laagdrempelige manier het ‘goed doen’ mogelijk maken. Onze koekjes staan voor de eenvoud van contact die maakt dat we als mensen blijven omkijken naar elkaar.

Onno Aerden, communicatiestrateeg en schrijver van het boek ‘De bevrijdende rijkdom van goed genoeg‘, deelde zijn visie op het belang van burgerinitiatieven in het creëren van die mooiere wereld. Hij gelooft in de ‘besmettelijkheid van goed gedrag’. Onno noemde ons DOEN-denkers 🙂 die ondernemen vanuit het hart en anderen inspireren.

Melvin van Jaarsveld, partner van NAHV Belastingadviseurs vertelde over waarom zij al jaren vaste sponsor van de Eberhardjes zijn. NAHV gelooft in persoonlijk contact (verbinding) tijdens hun adviesgesprekken met creatieve ondernemers. Als lokaal bedrijf leveren zij graag een positieve bijdrage aan Amsterdam.

NAHV Belastingadviseurs is voor ons een voorbeeld van een ondernemer die we veel vaker willen zien! Vanuit het geloof in een fijne samenwerking, samen stappen vooruit maken! NAHV is onze eerste ‘Goedhartige‘.  Door tijdsgebrek hebben we nog niet veel andere bedrijven gevraagd, maar… volg je graag hun goede voorbeeld? Lees dan meer!

Koike Hess sloot af met zijn verhaal over Geen Stress Amsterdam, het bedrijf dat hij opzette om Amsterdam rijker, socialer en mooier te maken. Koike zet zich met zijn enorme netwerk jaarlijks in voor onder andere de organisatie van een Kerstmaaltijd voor Amsterdammers die anders alleen zijn. Dat is een enorme organisatie van restaurants die bijdragen, mensen uitnodigen en organiseren. Wij doneerden afgelopen jaar koekjes, hij bracht met zijn professionele bedrijf onze afnemers een Valentijnsverrassing ter gelegenheid van de lancering van de Bosshardtjes. Dat is verbinding hoe wij het graag zien! ❤️

Veel dank ook aan de mensen van het Majoor Bosshardthuis voor de locatie, Holtkamp Horeca voor de heerlijke bitterballen en croquetten, Sapinca voor de bijzonder lekkere mocktails, Citysales voor Thijs drinks en al onze aanwezigen voor een feestelijke afsluiting van een bijzondere week!

Help je mee?

Wil jij als horeca ondernemer of bijzondere winkel meehelpen om steeds meer hartjes door Nederland te verspreiden? Kijk dan bij zakelijk bestellen.

Wil je als consument de Eberhardjes of Bosshardtjes bestellen en op die manier direct bijdragen? Bestel als consument.

Terug naar Nieuws
Met
gemaakt door
Gunfactor 10